انواع کانکتور ، سوکت نظامی، مخابراتی و عمومی

تخصص اصلی فروشگاه ما، تهیه و دریافت سفارش در مورد انواع گسترده ای از کانکتور هاست که روز به روز به تعداد و تنوع آنها افزوده می گردد. این تعداد در حال حاضر بیش از 500 محصول را شامل می شود، که می توان آنها را بسته به نوع آن، بصورت نری، مادگی و سر سیم تهیه نمود. جهت اطلاعات از ویژگی هر کدام به زیر شاخه ه...

انواع کانکتور ، سوکت نظامی، مخابراتی و عمومی

تخصص اصلی فروشگاه ما، تهیه و دریافت سفارش در مورد انواع گسترده ای از کانکتور هاست که روز به روز به تعداد و تنوع آنها افزوده می گردد. این تعداد در حال حاضر بیش از 500 محصول را شامل می شود، که می توان آنها را بسته به نوع آن، بصورت نری، مادگی و سر سیم تهیه نمود. جهت اطلاعات از ویژگی هر کدام به زیر شاخه های این بخش و توضیحات هر محصول توجه فرمائید.

بیشتر

کانکتور و سوکت 

زیرشاخه ها

  • کانکتور رو بردی (WireToBoard)

    کانکتورهای اتصال به برد (Wire To Board connector)

    این دسته از کانکتور ها، شامل بخش گستره ای از محصولات می گردند که شامل بخش نری ( متصل به برد مدار چاپی)، بخش مادگی ( سمت سیم) و پین یا اصطلاحا سر سیم هستند. در این کانکتور ها ابتدا پین به سیم پرس شده و سپس درون کانکتور مادگی مونتاژ می گردد. سمت نری هم روی بورد مدار چاپی لحیم می‌گردد. کانکتور های نری معمولا از نظر جهت مونتاژ به دو صورت مستقیم (صاف) یا نود درجه (Right angle) ارائه میشوند. همچنین در بعضی از انواع، کاکنتورها به دو نوع DIP و SMD ارائه می گردد.

  • کانکتور سیم دار

    کانکتور سیم دار

    در این بخش انواع کانکتور های سیم دار ارائه می‌گردد. در این کانکتور ها که عموما مادگی هستند، ابتدا پین به سیم پرس شده (پرس شده توسط ماشین های خودکار) و سپس درون قاب کانکتور مونتاژ می گردد. لازم به ذکر است، امکان سفارشی سازی سیم ها از نظر رنگ بندی و طول و نوع سیم در صورت سفارش های تعداد بالاممکن است. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی، با واحد فروش تماس بگیرید.

  • کانکتور بین راهی

    کانکتور بین راهی (Wire To Wire connector)

    این دسته از کانکتور ها،معروف به کانکتورهای بین راهی می باشند و جهت اتصال بین یک دسته سیم به دسته سیم دیگر بکار گرفته می شوند. این کانکتور ها دارای دو سمت می باشند، که هر سمت نیز شامل یک سر سیم (یا پین) فلزی و یک غلاف (یا قاب) پلاستیکی است. در این کانکتور ها ابتدا پین به سیم پرس شده و سپس درون قاب کانکتور مونتاژ می گردد. این کانکتور ها را می توانید بصورت بدون سیم و سیم دار از پارت هاب سفارش دهید.

  • Pin Header

    پین هدر (Pin Header)

    پین هدر، کانکتوریست که سمت نری آن بصورت شانه ای از میله های فلزی کنار هم تشکیل شده و سمت مادگی آن مانند تیغه ای پلاستیکی با سوراخ های کنار هم روی آن می باشد.  پین هدر با توجه به فاصله بین دو پایه (pitch)  به چهار دسته 2.54، 2، 1.27 و 1 میلی متر تقسیم بندی می شوند. همچنین از نظر جهت مونتاژ در سه دسته مستقیم (صاف) یا نود درجه (Right angle) و smd ارائه می‌شوند.

    کاربرد پین هدر

    پین هدر عموما برای ایجاد اتصال بین دو یا چند برد pcb که بصورت طبقاتی روی هم سوار می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد، هر چند که گاهی هم در کاربرد های آزمایشگاهی و برای ارتباط برد های سوراخ دار و بردبرد ها(bread boards) به سایر سیم ها استفاده می شود که در این موارد بهتر است از هوزینگ های سیم دار استفاده کرد.

  • D-Sub

    D-subminiature یا D-sub نوع متداول اتصال دهنده الکتریکی است. نام آنها به خاطر سپر فلزی D شکل مشخص است. هنگامی که آنها معرفی شدند ، D-subs از کوچکترین اتصالات مورد استفاده در سیستم های رایانه ای بودند. یک D-sub شامل دو یا چند ردیف موازی از پین است که معمولاً توسط یک محافظ فلزی D شکل احاطه شده است که پشتیبانی مکانیکی را فراهم می کند،  و میتواند تا حدودی در برابر تداخل الکترومغناطیسی از خود مقاومت خوبی نشان دهد. اتصالات D-sub دارای جنسیت هستند: به قطعات دارای کنتاکت پین اتصال دهنده یا شاخه نری گفته می شود ، در حالی که به سمت دیگر که دارای سوراخ و حفره سوکت هستند، کانکتور یا سوکت مادگی گفته می شود. ما درپارت هاب انواع مختلفی از این کانتور را با توجه به رواج آن در بازار و نیاز های مشتریان، ارائه می کنیم که شامل کانکتور فلت خور(IDC)، رو بردی صاف یا سوزنی (Vertical)، رو بردی نود درجه(Right Angle) ، سر کابلی (Solder) و پرسی (Crimp) می شود. که توضیحات هر کدام را می توانید که شاخه مربوط به خودشات مشاهده فرمائید. لازم به ذکر است همه ی انواع این کانکتور ها به غیر از مورد اول به دو صورت ساده و صنعتی (Machine pin) ارائه می شوند . که نوع صنعتی آن در واقع با توجه به روش دقیق ساخت پین ها و بعضا آبکاری طلا، از کیفیت و البته قیمت بالاتری برخوردار است.

  • Terminal Block

    ترمینال بلاک- Terminal Block

    این کانکتور ها که به نام های ترمینال های فونیکسی ، ترمینال پیچی رو بردی ، ترمینال رو بردی آسانسوری و یا ترمینال نردبانی هم شناخته می شوند، شامل طیف وسیعی از بلوک ترمینال های متداول در بازار ایران است؛ در اینجا سعی شده با توجه به نام گذاری های عرفی بازار که معمولا بر اساس فاصله بین دو پایه (pitch) است، تقسیم بدی و ارائه گردند. در برخی از این ترمینال ها روش نام گذاری بر اساس همین فاصله بین دو پایه (pitch) است.بعنوان مثال در ترمینال kf350 معمولا دو حرف انگلیسی خلاصه نام کارخانه تولید کننده ترمینال است و پس از آن عدد 350به معنی فاصله پایه 3/5 میلیمتر می باشد.

  • Rj45 , Rj11

    کانکتور و سوکت تلفنی (RJ11) و شبکه ای (RJ45)

    این طیف از سوکت ها و کانکتور ها به دو دسته کلی و عمومی تقسیم می شوند؛ یک دسته که در واقع سمت نری است و به کابل های مربوط به خودش پرس می شود و به این دسته ماژولار پلاگ (modular plug) می گویند. سمت مادگی هم عموما بخش متصل به بورد مدار چاپی است که عضو دسته ماژولار جک (modular jack) می باشد.

  • کانکتور فرکانس بالا

    کانکتور فرکانس بالا (RF High Frequency Connector)

    در اینجا کانکتورهای فرکانس بالا (تا 18 گیگا هرتز) و در دسته بندی های SMZ, SMC, SMB, SMA و UHF ارائه می شوند که هر کدام از آن ها با توجه به نحوه اصلاح، جنسیت و کابل هایی که به آن ها وصل می گردند، به زیر شاخه های دیگر تقسیم بندی می شوند.تقریبا تمام این کانکتور ها از نوع هم محور و کواکسیال هستند و با توجه به حساسیت عملکردشان در فرکانس های بالا باید از اصول و روش های درست برای مونتاژ آن ها استفاده نمود.

  • انواع سوکت

    سوکت سیم کارت، سوکت کارت حافظه، جا باطری

    در اینجا انواع سوکت و اسلات سیم کارت (پلاستیکی، فلزی، فشاری و ...)، کارت حافظه یا memory card  از جمله کارت SD, microSD و انواع جا باطری رو بردی برای باطری های سکه ای ارائه میشود. برای جزئیات هر محصول به توضیحات آن توجه کنید و در صورت وجود هر نوع ابهام با ما تماس بگیرید.

  • کانکتور USB

    کانکتور یو اس بی (USB)

    گذرگاه سریال عمومی (Universal Serial Bus) (اختصاری USB) یک استاندارد صنعتی است که در آن، کابل‌ها و پروتکل‌های ارتباطی گذرگاه (باس) برای اتصال، ارتباط و همچنین منبع تغذیه که بین ادوات الکترونیکی (همچون کیبرد، دستگاه اشاره‌ای، دوربین دیجیتال، چاپگر، مدیاپلیرهای قابل‌حمل، حافظه جانبی ) به کار می‌رود تعریف شده‌است. در اینجا انواع کانکتور یو‌اس‌بی که در بازار متعارف هستند را می توانید در شاخه بندی های USB Type A , B , USB.3 , mini USB, micro USB تهیه نمایید.

    پایه های کانکتور یو اس بی (USB pin out)

     استاندارد پایه های یو اس بی و رنگ سیم های مربوط به آنها برای تایپ A و B به شرح زیر است. 

    پین ۱ - ولتاژ (+۵ ولت، سیم قرمز)

    پین ۲ - داده - (سیم سفید)

    پین ۳- داده + (سیم سبز)

    پین ۴- زمین (سیم مشکی)

    پایه کانکتور usb

  • کانکتور نظامی

    کانکتور نظامی

    انواع کانکتور نظامی (سیرکولار یا دایره ای و ...) پنلی، سر کابلی و ... را از ما بخواهید. البته با توجه به قیمت بالا بعضی کانکتور ها با توجه به سفارش مشتری در کوتاه ترین زمان از بازار داخلی و یا خارج از کشور تهیه می شوند.

  • سوکت برق- فیش و گیره

    انواع سوکت و پلاگ برق شامل نری و مادگی سوکت‌های رو پنلی، سر کابلی، فندگی فیوزدار، کلیددار و همچنین فیش های برق، گیره سوسماری و ... در این بخش موجود هستند و تنوع آن در حال تکمیل است.

لیست مقایسه محصولات

انصراف
جستجوی پیشرفته
فیلترهای فعال:
    شاخه‌ها
    قیمت

    نماد اعتماد الکترونیکی